Je samozřejmé, že firmy chtějí používat pouze ty nejúčinnější propagační techniky, tedy alespoň v rámci toho, co si mohou reálně dovolit. Není například pochyb, že televizní reklama je i v dnešní době zdaleka nejúčinnější, avšak je zároveň také velmi drahá. Již natočení klipu, byť trvá jen půl minuty, stojí dost peněz. Pak tu však také máme pronájem vysílacího času na televizích.
Není tedy divu, že tento způsob volí většinou jen ty největší firmy. Obvykle se jedná dokonce o nadnárodní řetězce či koncerny, avšak nemusí to být pravidlem. Každopádně pro naprostou většinu podniků je něco takového naprosto mimo jejich možnosti.
Není tedy divu, že se obrací jinam. A jednou z možností, které využívají, je SEO marketing https://www.seolight.cz/co-je-seo. Jde o zkratku z anglického Search Engine Optimalization, tedy optimalizace internetové stránky pro vyhledávače. Spočívá v tom, že se webová stránka upraví tak, aby byla snadno k nalezení pro jakýkoliv internetový vyhledávač, a aby se v seznamu výsledků objevila na jednom z předních míst.
To má za následek, že se zvýší návštěvnost oné internetové stránky. A každý z těchto návštěvníků je zároveň také potenciálním zákazníkem. Čím více jich je, tím je vyšší pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. A to samozřejmě povede ke zvýšení zisku firmy, což je hlavním cílem.
To vše zní samozřejmě výborně, otázkou však je, zda to skutečně takto funguje, a zda je nárůst zisku skutečně tak znatelný, aby vyvážil náklady, které jsou s implementací této metodiky spojené. Obvykle je totiž nutné najmout na tuto práci externí firmu, jelikož se jedná o proces poměrně náročný především na lidskou sílu.
Odpověď zní, že to je případ od případu. Například u velkých zavedených nadnárodních koncernů by nárůst nebyl příliš velký. Naopak malé firmy, zvláště ty, které zároveň provozují e-shop, může zachránit před krachem.
Je tedy dobré nechat si zpracovat analýzu, která určí, zda je zrovna pro vaši firmu vhodná. Věřte, že tím nic neztratíte.