Všichni to známe. Těžko bychom hledali v našem okolí člověka, který by aspoň neslyšel o službě Youtube, která se zaměřuje na publikování videí všech možných typů. Člověk si může zdarma poslouchat písničky, cvičit s lektorskými videi, vařit podle známých kuchařů, posilovat s trenéri nebo sám zveřejňovat videa dle svého uvážení. Přitažlivost a popularita Youtube je právě založena na všeobecné dostupnosti, protože kdokoliv má počítač nebo telefon kompatibilní s přehráváním videí, má zaručený přístup. Není proto divu, že se během let fungování „natáčecí“ sociální sítě objevila spousta lidí, kteří se rozhodli a našli cestu jak si tímto způsobem vydělat. Ti nejlepší dnes vydělávají stovky milionů dolarů.
Obecně se dá říci, že prvopočáteční skupinou byli tzv. Gameři. Ti se zaměřili na hraní a komentování her od sportovních přes FPS akční střílečky. Jednoduché a geniální, protože lidé zjistili, že mnohokrát raději samatnou hru sledují než hrají a nebo chtějí mít před zakoupením a hraním hry zpětnou vazbu. Další početnou skupinou jsou Prankeři. Ti se specializují na nachytávání lidí do nepříjemných a pro diváka komických situací, kde jim často přivodí infarktové stavy. Ukázalo se, že pranková videa mají širokou diváckou základnu a lidé to velmi rádi sledují a hodnotí. Pak už jsou dílčí skupiny jako food kritici, lektoři či hodnotitelky a hodnitelé módy, nebo dokonce recenzenti hotelů a resortů.
Spousta z těchto skupin samovolně přešla a propojila Youtube s Instagramem, kde mohou taktéž natáčet videa a zároveň přidávat fotky. Influenceři tedy skutečně dělají čest svému jménu (influence – vliv) a mají nadnárodní přesah do poměrně široké škály odvětví. Otázka ovšem je, jak dlouho bude trvat, než se sledovatelům self-natáčení omrzí a tito lidé budou muset přijít na jiný způsob jak je opět zaujmout.