Tažné zařízení je velmi zajímavý vynález, který staví na tvaru a fyzikálních vlastnostech kulového čepu. Koule má ideální třecí plochu a zároveň slouží jako dokonalý spojovací článek mezi dvěma subjekty, v tomto případě vozidlem a přívěsem. Vývojová pracoviště a konstruktéři se však nehodlali smířit s jednoúčelovostí tohoto prvku a povýšili jej na jedno z nejvyužívanějších autopříslušenství, která vůbec existují.
Nosič kol
Kdo si pořídí „kouli za autem“, zpravidla počítá s tím, že bude zapřahat karavan nebo vozík pro převážení nákladu, a tím zvýší užitnou hodnotu vozidla docela výrazně. Dalším poměrně silným segmentem zájemců o využitelnost tažného zařízení je převážení bicyklů včetně elektrokol.
Cyklistika v České republice expandovala do takových rozměrů, že se směle vyrovnáme např. Dánsku či Holandsku, kde se na kolech jezdí po rovině v každém městě a snad i v každé ulici. U nás sice těch rovin není příliš mnoho, ovšem cyklostezek můžeme nabídnout tolik, že máme jimi pokryté prakticky celé území, kromě zastavěných ploch a průmyslových objektů. Každý kraj a okres vám může poskytnout výlety k nejrůznějším přírodním krásám a památkám, a tak by byla škoda cestovat pouze do zahraničí a Českou republiku vyškrtnout ze seznamu zajímavých míst pro trávení dovolené.
A proč volit mezi nosiči právě ten na „kouli“?
Pohodové řízení – řidič nemá pocit, že se vůz ve větru zmítá tak, jak tomu bývá u kol naložených na střechu nebo na páté dveře. Těžiště zůstává nízko nad povrchem vozovky a ani začátečníci nebudou mít při řízení potíže. Vzroste pouze užitná hmotnost vozidla, ale ta zpravidla nepřesahuje sto kilogramů, což se na jízdních vlastnostech projeví minimálně. Neprojeví se to ani na spotřebě paliva, což je celkem logické.
Rychlá a jednoduchá manipulace a montáž – nakládání kol na střechu vyžaduje fyzickou zdatnost a stačí třeba klopýtnout o kámen na chodníku a bicykl vám vypadne z rukou a zřítí se na střechu nebo na čelní sklo. Takové případy se stávají, nehledě na problém u osob menšího vzrůstu nebo žen, které nad hlavu neuzvednou patnáctikilové horské kolo. Nic takového nehrozí u nosiče na kola na tažné zařízení Amsa, tam se bicykl zdvihne jen nízko nad zem a naložení kola na stojan zvládne prakticky každý.